LJM edukacinių veiklų kokybės standartai
MOKYTI(S) MUZIEJUJE. Metodinis leidinys pedagogams
Mokymo(si) ciklas MOKYK(IS) MUZIEJUJE. Atrask. Pažink. Patirk.
Lietuvos jūrų muziejus, organizavo 4 dalių mokymo(si) ciklą „MOKYTIS MUZIEJUJE”, kurio pagrindas – kultūros ir švietimo įstaigų bendradarbiavimas. Šio bendradarbiavimo tikslas – pritaikyti Lietuvos jūrų muziejuje saugomų intelektualinių resursų ir muziejaus rinkinių arsenalą bendrosioms programoms. Siekiamas mokymo(si) ciklo rezultatas – mokytojo drauge su Lietuvos jūrų muziejumi paruoštos bendrojo ugdymo programą atitinkančios pamokos bei pamokų turinį lydinti metodinė medžiaga; sukurtų pamokų prieinamumas visiems Lietuvos mokytojams.
Savarankiškos pamokos
Integruota lietuvių kalbos ir literatūros, muzikos, anglų kalbos pamoka
Mokytoja Lilija: „Mokytis muziejuje gali skambėti ir kaip utopija, ir kaip viršuždavinys, ir kaip siekiamybė. Mums, dalyvavusiems šitame projekte, tai jau tampa realybe: stebime, tyrinėjame, atsivedame vaikus ir patiriame. Tada vėl stebime, analizuojame, tariamės ir bandome sudėlioti planus taip, kad išdrįstų ir kiti. Puiku, kad prieš tai buvo profesionalūs dėstytojai, atvėrę paprastus kūrybiškumo stebuklus ir padrąsinę eiti tais keliais, apie kuriuos daugelis net nežinojome. Dabar jau mes patys tampame tais, kurie turėtų įkvėpti kitus. Kodėl tai svarbu? Nes pasaulis labai įvairus ir mokytis reikia ne užsidarius nuo jo, o einant atvira širdimi, stebint, čia pat pritaikant žinias ir patyrimus. Muziejuje mokosi ir mokytojai, ir vaikai“.
Integruota geografijos, biologijos ir istorijos pamoka
Lietuvių kalba ir literatūra
Mokytojos Indrės mintys: „Projekte jaučiausi puikiai. Paramos, idėjų – vežimais vežk. Labai smagu! Nauda neabejotina ir įvairiapusė: naujos patirtys, įžvalgos, mokymasis iš klaidų (tiksliau-nepatirties), klasės sulipdymas, bendravimas su kolegomis, su kuriais dar dirbti neteko, suvokimas, kokios nerealios mano kolegės. Apskritai man projektas padeda po truputį grįžti į vėžes, išeiti iš komforto zonos, vėl matyti prasmę darbe. Labai ačiū už galimybę! Pati tikrai nebūčiau ieškojusi galimybės padirbėti su vaikais muziejuj, bet kai galimybė ateina pati, tai ir darai. Dėkoju dar kartą.“
Lietuvių kalba ir literatūra, pasaulio pažinimas, anglų kalba
Mokytoja Dovilė: „ Aš esu labai patenkinta, kad dalyvauju projekte „Mokyk(is) muziejuje“. Aš pirmą kartą dalyvauju tokio pobūdžio veikloje. Dalyvaudama visuose susitikimuose, stengiausi suprasti, ko aš čia atėjau. Ir žinote, man gera buvo planuoti pamoką, kuri turėtų: praturtinti mokinių žinias, padėtų atskleisti gamtos grožį, priverstų susimąstyti kiekvieną, kad reikia viską aplink save globoti, saugoti ir rūpintis, pajaustų pagarbą gyvūnams. Pamokos planavimo metu, aš dar kartą įsimylėjau Jūrų muziejų, nes tai vieta, kur esi atsipalaidavęs ir niekas neslegia. Gali pats pasijusti vaiku ir nors trumpam grįžti į vaikystę. Aš tikėjausi veiklų muziejuje, bet tikrai nemaniau, kad turėsiu laisvę kurti, galimybę rinktis pamokos planavimui kolegą...“
Mokytoja Jolanta: „Dalyvavimas šiame projekte suteikė galimybę į muziejaus ekspozicijas pažvelgti kitu kampu, giliau... Įgyta patirtis dar labiau praturtino mano, kaip pedagogo, kompetencijas. Ačiū už suteiktą galimybę pažinti naujus veidus ir kartu keliauti su kūrybiškumu“.
Lietuvių kalba ir literatūra, etika
SKRIAUDOS IR SĄŽINĖS TEMA LITERATŪROJE IR GYVENIME
Mokytoja Alina: „Mokymų idėja tikrai šauni, su nerimu laukiu antradienio bandomosios pamokos su 12-okais. Nesu tikra, ar viskas bus tinkama, bet jaučiu, jog vaikai išsineš į gyvenimą naują patirtį ir suvokimą. Ačiū Jums už galimybę muziejų ne tik pamatyti, bet ir pajusti.“
Anglų kalba
BŪDVARDŽIŲ LAIPSNIAVIMAS. MANE SUPANTIS PASAULIS. LIETUVA – MANO NAMAI.
Ekonomikos pagrindai, socialinis ugdymas
GAMTINIAI IŠTEKLIAI. PERLO GALIA IR PASLAPTYS
Priešmokyklinio ugdymo amžiaus vaikų integruota veikla
AŠ – TARP VAIKŲ KAIP ŽUVIS VANDENY
Mokytoja Giedrė: ,,Mokykis muziejuje“ – labai įdomus ir naudingas mokymų ciklas. Visų pirma, sutikau visapusiškai įdomių žmonių: žinoma, pradedant Vida Narveišyte, Jūrų muziejaus projektų koordinatore. Ji puiki muziejaus ambasadorė. ... Patiko ekskursijos su muziejaus edukatoriais – eksponatus pamatai kitomis akimis, kitu kampu... Turėjom laimės klausytis ir prof. Kristupo Saboliaus ir Tomo Ramanausko, kurie labai pagilino supratimą apie kūrybiškumą, kaip jo siekti ir kur ieškoti. Šios paskaitos buvo ypač naudingos. Buvo labai įdomu, informatyvu, naudinga tiek dalykiškai, tiek emociškai.“
Mokytoja Dagna: „AČIŪ už visas ,,pamokas", malonų bendravimą, idėjų ir minčių audrą. Labai džiaugiuosi, kad atsidūriau programoje ,,Mokyk(is) muziejuje. Tikrai yra ko pasimokyti, pastebėti ir pamatyti iš naujo - ,,kito taško"'. Visada norisi grįžti į muziejų, stebėti, pamatyti. Kas kartą išėjus iš mokymų galvoje verda minčių ir emocijų katilas ,,Bulvienė". Kaip gražiai žmonės dirba savo mylimą darbą, kiek daug duoda mums kūrybinių minčių . Vida, kaip smagu, kad Lietuvoje yra tokių žmonių ... Niekada neteko integruotai parengti pamoką, bet manau kad Jūsų mokymų įkvėptos gebėsime dirbti kūrybiškiau atsižvelgti į vaikų poreikius ir interesus. Paprasčiausiai sustoti ir pamatyti kokios vertybės yra sukauptos muziejuje. Fantastika. Labai, labai patiko“.
Mokytoja Santa: „Man labai patiko projektas, jaučiuosi kaip gavusi „šviežią gurkšnį“: šaunūs lektoriai, daug naujų žinių ir informacijos, skirtos bendram suvokimui ir išprusimui. Pastiprinau save. Pamoka muziejuje ir jos kūrimas – pirmas, rimtas žingsnis panaudojant naują metodą, vaikų patyriminį ugdymą. Idėjomis ir įspūdžiais būtinai pasidalinsiu su kolegomis. Labai jums ačiū.“
Lietuvių kalba ir literatūra
Lietuvių kalba, matematika, dailė
Lietuvių kalba, matematika, istorija
SVARBI MAŽA DETALĖ. KAM REIKALINGOS LAIVE VIRVĖS
Mokytoja Jolanta: „Dalyvavimas šiame projekte suteikė galimybę į muziejaus ekspozicijas pažvelgti kitu kampu, giliau... Įgyta patirtis dar labiau praturtino mano, kaip pedagogo, kompetencijas. Ačiū už suteiktą galimybę pažinti naujus veidus ir kartu keliauti su kūrybiškumu“.
Etika, ekologija, ekonomika
Lietuvių kalba ir literatūra
INFORMACIJA
Kiekviena pateikta pamoka yra tam tikros trukmės (45/60/90 min.). Laikas rekomenduojamo pobūdžio.
Savarankiškos pamokos kaina muziejaus nedarbo dienomis 40 eur.
Darbo dienomis, įsigijus bilietus į muziejų, pamoka yra nemokama.
Būtina išansktinė registracija:
edukacija@muziejus.lt; +370 659 21 932